Makijaż okazyjny oraz wpływ prowitaminy B1, B2, B6, B9 oraz B12 na włosy.

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

SONY DSC

 

Witajcie. Dziś mam dla Was zdjęcia makijażu okazyjnego. W dalszej części wpisu opowiem jakie działanie na włosy mają witaminy B1, B2, B6, B9 oraz B12.

Zapraszam do obejrzenia i przeczytania wpisu.

SONY DSC

Witamina B1  (tiamina) ma istotne znaczenie w procesach oddychania tkankowego, głównie w przemianie węglowodanów. Przyspiesza gojenie się ran i wykazuje właściwości przeciwbólowe. Wszystkie witaminy z grupy B są bardzo ważne dla naszych włosów. Biorą  udział w procesie dostarczania składników odżywczych, do włosów. Poza tym, decydują one również o tym, jak pracują nasze gruczoły łojowe. Jeżeli w zbyt dużej ilości wydzielają sebum, to włosy stają się przetłuszczone i tracą swój estetyczny oraz elegancki wygląd.

Witamina B1 występuje między innymi w produktach zbożowych, wędlinach, mięsie (zwłaszcza wieprzowym) oraz roślinach strączkowych – groch i fasola. Współdziała z witaminą B12 i C.

Witamina B2  (ryboflawina) w organizmie człowieka wchodzi w skład koenzymów, które z kolei wchodzą w skład enzymów, biorących udział w przemianie glukozy i aminokwasów w procesie utleniania komórkowego.  Ma bardzo duży wpływ na nasze włosy. Jej niedobór sprawia nie tylko to, że nasza fryzura traci blask, a włosy stają się łamliwe i kruche, ale wpływa również na pracę gruczołów łojowych. Niedobór tej witaminy może sprawić, że będą one wydzielały zbyt dużo sebum, a tym samym, nasze włosy mogą się bardzo szybko przetłuszczać. Braki jej powodują również szybsze wypadanie włosów.

Witamina B2 znajduje się przede wszystkim w mleku i jego przetworach, mięsie, podrobach, rybach, grochu i fasoli. Współdziała z witaminami B1, B6 i C.

Witamina B6  (pirydoksyna) jest ona substancją niezbędną w organizmie do przeprowadzenia prawidłowo przemian metabolicznych. Witamina ta wspomaga odżywianie komórek macierzy włosa i jest jednym z kilku czynników pobudzających wzrost i warunkujących poprawną budowę włosów. Zapobiega łojotokowi i związanym z tym, zmianom zapalnym skóry, osłabiającym włosy. Niedobór witaminy B6 powoduje przetłuszczanie się włosów. Witamina B6 występuje w drożdżach, otrębach, kiełkach, wątrobie, jajach i orzechach.

10479322_765107753542166_1573384627_n-tile

Witamina B9(kwas foliowy )- Odgrywa ważną rolę w procesach metabolicznych. Można go znaleźć w produktach pełnego ziarnam warzywach nabiale a także w niektórych gatunkach owoców (truskawkach, wiśniach, winogronach i pomarańczach). szczególnie dużo jest jej w pietruszce.

Witamina B12 (kobalamina) jest też nazywana czerwoną witaminą. Witamina ta, przede wszystkim wspomaga w prawidłowym rozwoju nasze włosy. Jest ona bardzo ważna nie tylko dla ich odpowiedniej struktury, ale również odpowiedniego wyglądu. W naszym organizmie witamina ta może być magazynowana, lecz we włosach już nie. Dlatego bardzo ważne jest, aby ją dostarczać i to najlepiej z zewnątrz ( stosując szampony i odżywki ją zawierające ). Dzięki niej nasze włosy będą lśniące i będą się lepiej układały. Niedobór witaminy B12 powoduje, że włosy stają się cienkie, matowe, siwieją. Możemy ją znaleźć w podrobach, śledziach, mleku, jajach. Współdziała z witaminami A, B1, B6, H i kwasem foliowym.

10501247_765091376877137_1901589765_n-tile

 

Życzę Wam miłego dnia. Pozdrawiam.

Ten wpis został opublikowany w kategorii makijaż, portret i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>